Continental er en tysk biludstyrsproducent grundlagt i 1871 i Hannover. Siden begyndelsen har mærket primært udviklet dæk til forskellige typer køretøjer, samtidig med at det fremstiller forskellige bilkomponenter. Dets logo, der forestiller en stejlende hest, er inspireret af rødderne i Niedersachsen og symboliserer den styrke og pålidelighed, der søges i produkterne. Gennem årene har virksomheden udvidet sin indsats til at forske i løsninger for en mere ressourcebevidst fremtid for mobilitet.
- I 1892 var det den første tyske virksomhed, der producerede dæk til cykler, hvilket markerede mærkets indtog på gummimarkedet.
- Det første bildæk med mønstret slidbane blev introduceret hos Continental i 1904, efterfulgt af innovationer som den aftagelige fælg i 1908 og kabeldækket i 1921.
- Efter 1939 blev produktionen påvirket af militære behov, og genoptagelsen af civilt orienteret produktion begyndte allerede i 1945.
- I 1952 præsenterede mærket det første vinterdæk, der var specielt designet til Europa, og opnåede adskillige motorsportssejre mellem 1951 og 1955.
- Integration af avanceret teknologi og etableringen af dedikerede divisioner, såsom ContiTech til genbrug og forarbejdning af gummi, styrker virksomhedens ry som en førende aktør i branchen.
- Koncernen ejer eller markedsfører flere mærker såsom Uniroyal, Semperit, General Tire og har også interesser i distributionsnetværk (Eurotyre, BestDrive).
- I takt med nutidens krav investerer mærket i hybrid- og elektriske drivlinjer, samtidig med at der forskes i genbrug af materialer. GreenConcept repræsenterer disse bestræbelser og fokuserer på at reducere det miljømæssige fodaftryk samt optimere dækket.
Takket være sin historie, kendetegnet ved opfindsomhed, og sit engagement i en mere bæredygtig mobilitet, indtager Continental i dag en bemærkelsesværdig position i bilindustrien, både som originaludstyr på køretøjer fra anerkendte bilproducenter og gennem sine tekniske løsninger og sit globale distributionsnetværk.