Dækmærket Federal er en global virksomhed, der arbejder i tæt samarbejde med lokale eksperter. Med mere end 200 distributører fordelt på seks kontinenter er Federal Tires anerkendt for sit engagement i etik, socialt ansvar og miljøbeskyttelse gennem grøn globalisering.
Federal Tire blev grundlagt i Taiwan i 1954 og nød godt af et teknisk samarbejde med Bridgestone Corporation fra 1960 til 1979 og med Sumitomo Rubber Industries (Dunlop Tires) fra 1981 til 2000. Disse samarbejder gjorde det muligt for Federal at tilegne sig de nødvendige tekniske færdigheder til at producere virksomhedens egne dæk, Federal Tires. I dag har Federal et solidt netværk af udenlandske distributører med mere end 182 nationale og regionale repræsentanter i 121 lande. På hjemmemarkedet administreres distributionskanalerne af datterselskabet Federex Marketing Corporation.
Ved hjælp af avanceret teknologi, strenge kvalitetskontroller og højt regulerede sikkerhedsstandarder fortsætter Federal med at udvikle innovative kvalitetsdæk til UHP-, SUV-, LTR- og PCR-serierne. Mærket oplever betydelig vækst takket være den løbende forbedring af det samlede sortiment af højkvalitetsdæk, herunder UHP-, SUV- og vinterdæk.
For effektivt at løse alle problemer har Federal implementeret programmet Advanced Product Quality Planning (APQP), der har til formål at sikre en detaljeret kvalitetskontrol på tværs af hele virksomheden. Som en del af dette program har Federal også indført “Self Motivated Quality Assurance System” for sit frontlinjepersonale.
For at bevare og forbedre Federals enestående ydeevne har mærket implementeret ISO-90001-standarder og vedtaget QS-9000-parametre til kvalitetsstyring. Gennem årene har Federal også modtaget adskillige priser og certifikater fra bilproducenter som Ford og GM.